Blij worden met je lijf en leefstijl, afrekenen met oude patronen en ruimte maken voor nieuwe? Dat is waar Puur en Lekker leven over gaat.

In balans door een gezond eetpatroon dat bij jou past.
Orthomoleculair voedingsadvies is er niet alleen voor als je gewichtsproblemen hebt.
Ook als je een prima gewicht hebt, maar graag wil weten of je alle voedingsstoffen optimaal binnenkrijgt.
Maar bijvoorbeeld ook wanneer je huidproblemen hebt, minder energie of prikkelbare darmen.
We nemen je eetpatroon samen onder de loep, en ik leg je uit waarom bepaalde voedingsmiddelen wel of juist niet de beste keuze voor je zijn.

Light komt in mijn woordenboek niet voor. 
Ik geef je tips en ideeën om jezelf duurzaam een gezondere leefstijl aan te meten, en toch lekker te blijven eten. Als je het inzicht hebt, kun je het niet meer verliezen! 
Tarieven:
Kennismakingsconsult (circa 60 min.) 49,50 euro
Vervolgconsulten (circa 30 min.) 22,50 euro

Wil je graag eens bij me langskomen? Mail me dan op: puurenlekkerleven@live.nl 
Houd rekening met enkele weken wachttijd.

healthymealplan-2

 

Wat is de basis van de Puur en Lekker Leefstijl? 
Eet zoveel mogelijk zeer gevarieerd, biologische (dynamische) voeding. Beweeg en ontspan op tijd.

Ruim gebruik van:

*verse (seizoens)groenten (biologisch; 400 tot 500 gram per dag, waarvan een deel als rauwkost)
*bladgroenten (i.v.m. magnesium)
*verse kruiden, knoflook, gember, kurkuma
*biologische groentesappen (homemade)
*ongeraffineerde, koudgeperste oliesoorten (kokosolie, lijnzaadolie, pompoenolie, olijfolie, avocado olie)
*(gras) roomboter i.p.v. margarine/halvarine etc.
*(vette) vissoorten
*verse ongebrande noten en zaden
*eieren

Matig gebruik van:

*langzame koolhydraten uit (knol)groenten, bonen, linzen, peulen etc.
*gluten (o.a. brood en pasta)koffie en alcoholkoezuivelkaas om de calciumverhouding niet te verstoren
*vers (biologisch) fruit (circa 2 stuks per dag)
*schapen- en geitenzuivel (voorkeur gaat uit naar zure zuivel en verse kazen)
*biologisch, grasgevoerd (orgaan)vlees
*schaal- en schelpdieren
*natuurlijke suikers (kokosbloesemsuiker, ahornsiroop, biologische honing e.d.)
*glutenvrije meelsoorten (amandel-, kokos-, kastanje-, boekweit-, etc.)
* biologische rode wijn

Geen gebruik van:

*industrieel bereide en geraffineerde voeding (kant en klaar, pakjes en zakjes)
*geraffineerde suikers
*tarwe
*soja
*chemische zoetstoffen (light producten)

Binnen dit advies eet je uiteraard wat bij jou persoonlijke smaak past. Waar weerstand ligt, past niet bij je. Het eigen maken zorgt ervoor dat het een manier van leven wordt die goed voelt en goed gaat.

2 reacties

  1. Vandaag kom ik ineens dit blog tegen, spreekt me zeer aan.
    Heb een eetstoornis dus langskomen heeft weinig zin denk ik…daarnaast woon je te ver uit onze buurt dus lukt sowieso niet.

    1. Fijn dat mijn blog je aanspreekt. Ik hoop dat het ergens helpend voor je kan zijn. Sterkte!

Comments are closed.